Groente en fruit

Foodtrend: vegan

05.03.2018

Rode biet - linzen vegan burger
Zeewier salade Vegan tortilla wrap met gegrilde groenten, linzen en maïs Gevulde avocado Vegan rogge burger met verse groenten

 

Steeds vaker eten mensen een of meer dagen per week vegetarisch, de zogenoemde flexitariërs. Vlees wordt vervangen door plantaardige alternatieven. Dat is niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor uzelf!

 

Goed voor mens en natuur

Het is niet bewezen dat een geheel plantaardig dieet beter is, echter toont onderzoek wel aan dat vaker plantaardig eten goed is voor de gezondheid. Het heeft positief effect op hart- en vaatziekten en sommige vormen van kanker. Daarnaast is het productieproces veel minder belastend voor het milieu.

 

Nieuwe smaaksensaties

Weet u niet waar u moet beginnen? Laat de plantaardige wereld van smaken zich voor u openen! Het is namelijk helemaal niet zo moeilijk om een dag geen vlees te eten. Vaak kan vlees worden vervangen door producten die u op voorraad heeft staan, denk aan groente en fruit, peulvruchten, noten en graanproducten. Maak hiermee de meest veelzijdige, lekkere gerechten!

 

Serveertips

Wij geven een aantal lekkere serveersuggesties (zie afbeeldingen):

 

  • Rode biet hamburger
  • Zeewiersalade
  • Tortilla wrap met gegrilde groenten, linzen en maïs
  • Gevulde avocado
  • Rogge burger met verse groenten