Uitladen van producten bij klant

Op bezoek bij de huiswinkel van Dichterbij locatie Stevig

15.08.2013

Een kijkje in de huiswinkel van onze klant
Een kijkje in de huiswinkel van onze klant
Geleverde producten van JOMO Foodservice aan de huiswinkel van Dichterbij locatie Stevig Leeggeruimde rolcontainer  Producten van De Ruyter en Wasa Producten worden in de schappen gezet door cliënten van Dichterbij locatie Stevig Producten voor persoonlijke verzorging en huishoudelijke artikelen Koelverse producten in de koeling Verschillende versnaperingen op een rij

Dichterbij is een organisatie die mensen met een verstandelijke beperking, hun ouders en familie ondersteunt. JOMO Foodservice belevert onder andere de winkel die gevestigd is op het terrein van Stevig te Oostrum. Deze huiswinkel wordt hoofdzakelijk gerund door cliënten van Stevig met een beetje hulp van de medewerkers. De winkel zorgt ervoor dat cliënten op de locatie zelfstandig boodschappen kunnen doen. Bovendien draagt het bij aan de ontwikkeling van de cliënten die werkzaam zijn in de winkel.

Wij van JOMO Foodservice vinden het belangrijk om aan een goede band met onze klanten te bouwen. De vaste accountmanager van Stevig, Koos Nijssen brengt hen regelmatig een bezoek. Op deze manier leert hij hen kennen en kan hij hen op diverse vlakken adviseren. Vandaag neem ik, Tetske Peeters, werkzaam op de afdeling Marketing en Communicatie een kijkje bij de huiswinkel van Stevig.

Als ik binnenkom in de huiswinkel zijn twee cliënten druk bezig met de schappen te vullen. De bestelling bij JOMO Foodservice is vroeg in de middag in goede orde ontvangen. Iedere dinsdag en donderdag krijgen ze nieuwe producten aangeleverd en vullen de cliënten ’s middags de schappen. Eén van de cliënten heeft toevallig net een nieuwe indeling voor de winkel bedacht zodat het winkelend publiek wat gemakkelijker de producten terug kunnen vinden. Ze zijn nu net druk bezig met alle producten een nieuwe plek te geven.

Gelukkig hebben ze wat tijd voor mij en enthousiast vertellen ze mij dat ze diepvries, koel, droge kruidenierswaren en verzorgingsproducten bij JOMO Foodservice bestellen en in de winkel verkopen. Daarnaast nemen ze bestellingen van bewoners aan, verzamelen ze deze producten in de winkel en brengen de bestelling bij de bewoners langs. Ditzelfde doen ze voor verschillende afdelingen op de locatie. Twee maal per week bekijken ze wat er is verkocht en wat ze bij moeten bestellen. Als ze een levering in ontvangst nemen, zijn ze daarna zo’n 1,5 uur tot 2 uur bezig met het vullen van de winkel. Een vast team van cliënten is werkzaam in de huiswinkel.

Voordat Stevig klant werd van JOMO Foodservice, kochten ze de producten bij een Supermarkt. Daar hadden ze regelmatig het probleem dat de producten op waren. Door over te stappen naar JOMO Foodservice is dat probleem opgelost. Nu kunnen ze de klanten een constant assortiment aanbieden, krijgen ze op vaste dagen en tijden geleverd en kunnen ze eenvoudig via het bestelsysteem een bestelling plaatsen. Stevig neemt zowel producten uit het Nederlandse als het Duitse assortiment af. Hiermee bieden ze klanten een ruime keuze aan producten.

Het is leuk om te horen dat diegene die de bestellingen plaatsen bij JOMO Foodservice de medewerkers van de klantenservice bij naam kennen. “We bestellen met drie verschillende personen op verschillende dagen. Daarom is het soms wat lastig om het goed op elkaar af te stemmen. Gelukkig maakt JOMO Foodservice daar geen probleem van”. Aldus een medewerkster van Stevig.

Tevreden zeg ik iedereen bij de huiswinkel gedag. Het is fijn om te zien dat een klant tevreden is over ons als leverancier. Belangrijk is dat klanten problemen melden, zodat we hen kunnen helpen met het zoeken naar oplossingen. Zorgzaamheid en dienstbaarheid zit in de genen van JOMO Foodservice en dat willen we graag laten zien aan onze klanten.